ParlamentHungexpoPromotion

 

                                                                                                                                                     

 

                                                                                      

 

 

 Best of

 

 

 

 

 

 

 A társadalmi kommunikáció hangos könyvtára

 

 

 

Köszöntő

A Civilkomp '07 összegzése

Segítség az oldal használatához

A Civilkomp konferencia támogatói

 


 

Civilkomp – Civilek a Kommunikációs Pályán története

 2003 – 2007

 

A magyar nonprofit szervezetek, társadalmi intézetek kommunikációs tevékenységét, szektorközi kapcsolatok  épülését segítő rendezvénysorozat 2003. évben indult útjára CiviKomP "Civilek a Kommunikációs Pályán" címmel.

A rendezvény általános célja a szektorközi párbeszéd lehetőségének megteremtése a hazai nonprofit szervezetek, a civil ügyekért felelős kormányzat, a gazdasági szféra döntéshozói, a kommunikációs szakemberek és az adományozók között, valamint a civil szervezetek hatékony kommunikációjának segítése, az adományozási kultúra fejlesztése.

Elmondható, hogy az öt év alatt a résztvevők összetételének arányában is megmutatkozik eredeti szándékunk – nevezetesen, hogy kiegyenlítődik a civil szervezetek képviselői, a gazdasági szektor döntéshozói, valamint a kommunikációs szakemberek, ön)kormányzati referensek, vezetők részvétele  -, így a társadalmi tudatformálás, a szektorközi párbeszéd valódi színterévé vált a Civilkomp. A civilek kommunikációs kapcsolatainak építése szempontjából is fontos, hogy kétévenként szakmai környezetben, a PROMOTION szakkiállítás keretében rendezzük a konferenciát a Hungexpoval együttműködve.

 

Civilkomp elnevezés

A "Civilek a Kommunikációs Pályán" címből alakult a Civilkomp mozaikszó, a konferencia fantázianeve,  amely célja szerint összeköti a civileket a kommunikációs szakemberekkel, a kormányzat civil kapcsolatokért felelős képviselőivel, a gazdasági élet szereplőivel, valamint az adományozókkal és nem utolsó sorban egymással.

A konferencia alapgondolata

  1. Szükséges a rendszeres párbeszéd lehetőségének megteremtése a hazai nonprofit szervezetek, a kormányzat, a gazdasági szektor és a kommunikációs szakemberek között
  2. Kommunikációs színteret kell biztosítani, ahol lehetőség nyílik a TCK (társadalmi célú kommunikáció) - benne a civilmarketing -szerepének, létjogosultságának elismertetésére, fejlődésének elősegítésére, törvényjavaslatok elindítására

Célja

 

Vissza a lap elejére>>>  


A Civilkomp '07 összegzése

 Az idei konferencia vezérgondolata volt: Civilekkel, civilekről, civilekért – az egyenlőbb esélyekért.

2007 - Egyenlő Esélyek Mindenki Számára Európai Év együttműködő partnerei voltunk.

 

A 239 fővel díjmentesen megrendezett Civilkomp konferencián számos hazai civil-, minisztériumi-, kommunikációs - ismert és elismert - szaktekintély vállalt előadói szerepet, valamint szakmai szervezetek fogadták el a védnökséget, amellyel kezdetektől támogatják a Civilkomp konferencia megvalósulását, növelik eredményességét. A konferenciát egy reggeli és egy déli fogadás tette komfortossá.

 

 

Az idei jubileumi Civilkomp plenáris előadásaiban kiemelt helyet kapott az Esélyév 2007 nemzetközi kommunikációs kampányának bemutatása, ezzel betekintést kívántunk nyújtani nagyobb volumenű társadalmi programok megvalósulásának szakmai hátterébe. Sor került a kormányzati civil kapcsolatok fejlesztési irányelveinek ismertetésére, valamint az 1%-os tudatformáló társadalmi kampány felépítésének és hatásainak bemutatására.

A szekciókban a civil márkaépítéshez, a civilek bemutatását szolgáló média felületek bővítéséhez, az adományozási kultúra fejlődéséhez, az 1%-os kampányok hatékonyságának növeléséhez, a társadalmi tudatformálás eszközeinek, hangnemének kiválasztásához, valamint szakmai kapcsolatok építéséhez kaptak segítséget a résztvevők.

A konferencia idei újdonsága volt dr. Lévai Katalin által meghonosított, „Parlamenti Közmeghallgatás”, ahol „Lyukak a médiatörvényben” címmel, a médiatörvény - társadalmi kommunikációra vonatkozó - passzusaira készítettek elő módosítási indítványt médiaszakemberek, jogászok, politikusok és civilek

A konferencia másnapján lehetőség volt a Promotion szakkiállítás (D pavilon) résztvevőivel való találkozásra, tárgyalások folytatására, ami a közelgő 1%-os kampányidőszak előtt jó alkalom a kapcsolatépítésre, ötletek gyűjtésére.

BrandFocus Kávézó (D pavilon) társadalmi tudatformálás és marketingtémában gazdag kínálattal várta a Civilkomp résztvevőit, ahol kötetlenebb beszélgetés formájában is találkozhattak az Esélyév kampányának kommunikációs ügynökségével, eszmecserét folytathattak a kampány felépítéséről, betekintést nyerhettek a szakmai kulisszatitkokba, és megismerhettek kampányszervezési fortélyokat.

Vissza a lap elejére>>> 


„Best of Civilkomp”

Segítség az oldal használatához

 

A társadalmi célú kommunikáció hazai „élő” könyvtára

A jubileumi konferencia kiemelt eredménye, hogy „Best of Civilkomp” címmel az öt év kiemelt előadásait elérhetővé tesszük egy portálon. Így lehetőség kínálkozik minél szélesebb körben közkinccsé tenni a hazai társadalmi célú kommunikáció aktuális kérdéseit feldolgozó előadások képi-, hang és írásos anyagait.

Hasznos barangolást kívánunk egyetemi hallgatóknak, önkormányzatok referenseinek, civil szervezetek képviselőinek és a nonprofit marketing iránt érdeklődőknek!

 

„Best of Civilkomp” navigációs leírása

 

A Civilkomp legnagyszerűbb pillanatait bemutató oldal a világhálón érhető a http://www.mifigyelo.hu/Civilkomp02.07/civilkomp.index.htm címen, illetve a www.civilkomp oldalról közvetlenül a „Best of Civilkomp” linkre klikkelve.

 

A klikkelés után a nyitó oldalra érkezve, azonnal láthatók az oldal bal szélén a menüpontok, amelyek a következők:

 

 

Az oldal középső szövegmező részében olvashatóak azok az információk, amelyek megismertetik a látogatókat a Civilkomp szerveződés történetével, céljával, átfogó képet nyújtva az olvasónak az előző évek eseményeiről az eddigi rendezvények tapasztalatai alapján.

A szövegmező jobb szélén futó sávban az elmúlt esztendők találkozóin előadást tartott szakemberek fényképei láthatóak. Az egér fényképre történő ráhelyezésével egy ún. buborékablak nyílik meg amelyben rövid információ olvasható a képen látható előadóról.

 

Menüpontok

Nagyon fontos, multimédiás anyagokhoz engednek hozzáférést.

 

Vissza a lap elejére>>>

  


A Civilkomp konferencia támogatói

 

Szociális és Munkaügyi Minisztérium, Táncsics Mihály Alapítvány, Magyar Telekom Zrt.

Szakmai együttműködők: Hungexpo Zrt., Magyar Marketing Szövetség, Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ), Magyar PR Szövetség (MPRSZ), Magyar Reklámszövetség (MRSZ), Önszabályozó Reklámtestület (ÖRT) (SZKK), Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ), Szövetség a Közcélú Kommunikációért, Szociális Innováció Alapítvány (SZIA), Budapesti Szociális Forrásközpont, Nonprofit Médiaközpont Alapítvány, NCA, ClubNetCet Internetes Ismeretterjesztő Egyesület, Magyar InternetFigyelő, Táncsics Alapítvány

Médiatámogatók: Civilrádió, SANSZ, PályázatVadász, RG Stúdió, Bella Média 2007

A konferencia teljes körű szervezését a HR&PR Humán Programiroda végezte

 Vissza a lap elejére>>>

 

 

 Felhívjuk Kedves Látogatóink figyelmét, hogy a Best of Civilkomp oldalt folyamatosan bővítjük!

Tartalom (C) by Civilkomp, minden jog fenntartva!

 

                                                    

 

 

Előadóink

Dr. Lévai Katalin Civilkomp fővédnöke 2003, szakmai védnök 2004-2007

Dr. Göncz Kinga Civilkomp fővédnöke 2004

Dr. Dobrev Klára előadó 2004

Kiss Péter Civilkomp fővédnöke 2003, 2005

Tonk Emil Magyar Marketing Szövetség alelnöke, Civilkomp szakmai védnöke 2003-2007

Barát Tamás PR szakértő, főiskolai tanár, MÚOSZ PR Kommunikációs Szakosztály elnökségi tagja

Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklámtestület főtitkára 

Dr. Mlinarics József (Magyar Tartalomipari Szövetség ügyvezető elnöke)

Katona Klári (Kossuth Díjas előadóművész, a Magyar Telekom Adományvonalának szóvivője)

Dr. Eötvös Pál, a MÚOSZ elnöke

Bohnné Keleti Katalin Magyar Marketing Szövetség főtitkára, előadó

Dr. Taligás Katalin Szociális Innováció Alapítvány ügyvezető elnöke, előadó, szekcióvezető

 dr. Hegyesi Gábor, a Szociális Innováció Alapítvány elnöke

Bert Fröbe „Ein Hertz für Kinder” ZDF adományozási műsorának munkatársa

Dr. Rudi Zoltán, az MTV elnöke

Azurák Csaba TV2 szerkesztő, műsorvezető

Kirschner Péter nonprofit szakújságíró, MÚOSZ Nonprofit Szakosztály tagja

Barna Erika civil szakújságíró, kommunikációs igazgató

Sas István Balázs Béla díjas művész, reklám-filmrendező, a Magyar Reklámszövetség alelnöke

Hortobágyi Éva médiaszakértő

Dr. Rauh Edit esélyegyenlőségi szakállamtitkár

Nemoda István Szociális és Munkaügyi Minisztérium Társadalmi párbeszéd és civil kapcsolatok főosztályvezető  

Dr. Hoffmann Istvánné nonprofit-marketingszakértő, professzor emeritus Corvinus egyetem

Dr. Pócsik Ilona médiaszakértő

Gosztonyi Géza szociológus, a BSZF igazgatója

Dr. Miszlivetz Ferenc szociológus MTA PTI, Európa Tanulmányok Intézet igazgatója